FAQ. про чіп-тюнінг з самого початку

Тюнинг и доводка автомобилей

FAQ. про чіп-тюнінг з самого початку

Сообщение ®@©E® » Сб апр 26, 2008 14:12

Довгий ряд визначальних чинників спонукав мене до написання цього факу. Серед найважливіших я б виділив надлишок неорганізовано-вільного часу, графоманські схильності і бажання бути корисним.
І ще цей FAQ аутентичний і не є інтерпретацією тем NASIOC, чи іншого джерела – мені дуже подобаються FAQ’и Unabomber’a, всі крім «Engine Management FAQ», бо навіть в останній його редакції все ще присутні деякі «неясності».
Текст весь перед вами. Рецензії, претензії, питання і виправлення із вдячністю приймаються в цій же темі.



Частина І
Q. Про що взагалі йде мова?
A.
Якщо відгорнути покриття на підлозі на стороні переднього пасажира можна побачити штамповану деталь, прикручену до підлоги 3-ма болтами (і ще одна гайка).
Изображение
Знявши детальку можна побачити коробочку у якої 4 роз'єма, із яких в'ється товстий жгут проводів.
Изображение
Це і є ЕБУ (Електронний Блок Управління), ака мозги, ака ECU (Engine Control Unit), ECM (Engine Control Module), контролер і як би його ще не називали. За всіма ознаками його треба вважати комп'ютером. Скептично настроєним хацкерам уточню: у нього є центральний процесор, постійна пам'ять (ROM), оперативна пам'ять (RAM), система вводу, система управління переферійними пристроями, інтерфейс щоб з'єднуватись з іншими компютерами і навіть такий девайс який виводить графічну інформацію для користувача – називається Check Engine Light (CEL) :crazy: .

Q. Для чого потрібен?
A.
Очевидно, щоб мотор працював. Комп'ютерною термінологією: програма управління на основі вхідних даних (сигналів датчиків) керує периферійними пристроями (форсунки, свічки, соленоїд контроля надуву…), в результаті паливо потрапляє в циліндри разом з повітрям, там це все запалюється і теплова енергія спаленого бензину, шляхом складних метаморфоз переходить в поступальний рух автомобіля. Крім того, контролер підтримує деякий «оптимальний» баланс характеристик двигуна: економічності, екологічності, потужності, ефективності і надійності.

Q. Що контролюється контролером в Субару?
A.

- надув: робочий цикл вестгейта
- вприск: закритий цикл, відкритий цикл і переходи від одного до іншого
- запалювання (в т.ч. індивідуально для кожного циліндра)
- система змінних фаз газорозподілу (якщо є)
- максимальна швидкість, максимальні оберти
- частота холостого ходу
- дросельна заслонка (якщо керується по проводах)
- і всяке інше…
Числові величини (наприклад кути запалювання), необхідні контролеру для управління периферійними пристроями формують таблиці, або карти. Їх і редагують тюнери.
Изображение

Q. Для чого щось міняти в системі управління?
A.
Можна назвати дві причини:
- спроби покращити стандартний автомобіль. Читай, змістити згаданий вище оптимальний баланс в якусь сторону. Як правило в сторону потужності.
- настройка після «механічних» модифікацій. Всяка значна зміна «заліза» – привід переглянути карти вприску, запалювання і циклів вестгейту.

Q. Як міняти?
A.
Ця підбірка питань-відповідей має пріоритетну задачу розповісти про перепрошивки стандартних ECU, тому все інше згадано лише для повноти картини. Взагалі, є три шляхи , які варті нашої уваги:

- Standalone. ECU з можливістю перепрограмування, який ставиться замість стандартного. Нові настройки завантажуються з компютера, або з спеціального портативного девайса – командера. Серед виробників можна назвати: Motec, Apex’і, Autronic, AEM, Link…Standalone потрібен в варіанті Plug-n-Play, бо заново перетягувати чи перпаювати всі проводи нерадісно. Деякі блоки опційно комплектуються перехідними модельними адаптерами. WRXLink представляє собою плату, яка вставляється в стандартну коробку ECU. В будь-якій реалізації – досить дороге і не завжди раціональне рішення для машин, які не у «великому спорті».

- Piggyback або Interceptor. Те, що навішується на готову систему управління двигуном і перехоплює/модифікує вхідні і/або вихідні сигнали. Знову ж таки, бувають універсальні, бувають для конкретної моделі і обирати потрібно останні. В приліплених темах цього форуму Bilyk WRX пише про UTEC Delta, мені якби й нічого додати: http://forum.club-subaru.com/viewtopic.php?t=6337

- Перепрошивка, чіп-тюнінг, Reflash, Remap... Називайте, як хочете. Зміст в тому, що модифікуються дані в памяті компютера, встановленого на заводі. Технологічно реалізувати таку модифікацію можна різними способами: через діагностичний порт OBD-II, через connector pad на платі ECU, через перезапис мікросхеми програматором, через заміну мікросхеми, через ROM-емулятор (ну не зовсім ROM)… Хто ще знає креативні способи – поділіться. Основний шлях до мозку Субари лежить через діагностичний порт. Модифікуються переважно тільки таблиці змінних – це буде називатись ремаппінгом або перекалібровкою. Можна міняти і алгоритм програми, наприклад, щоб додати стаціонарну відсічку по обертах (ака Launch-контроль), компенсацію карт надуву в залежності від передачі і інші корисні функції. Нова прошивка може бути результатом індивідуальної настройки конкретного автомобіля (custom reflash), або готовою (OTS – Off-The-Shelf) стандартною для «типових» модифікацій заліза. Для тих, хто захоче перепрошити свою субару вибір в 90% випадків виглядає так: ECUTEK, або програми проекту OpenEcu (ECUFLASH). Про AccessPort буде окремо.

Ще треба сказати настройки в реальному часі . Якщо коротко – це технології, які дозволяють змінювати значення в таблицях з дуже високою швидкістю – на працюючому двигуні. Real-time цінний коли робиться точна настройка – параметри шукаються «на ходу», можна змінювати AFR і кут запалювання з невеликим кроком, для того, щоб знайти оптимальне значення.

ECUTEK vs ECUFLASH.
Тут треба сказати who is who. Ліричний Відступ: Автор тексту ніяким чином не пов'язаний з виробниками і їх дилерами… і не несе відповідальності… бла-бла… ніякої реклами, просто мислю вслух

EcuTEK – англійська фірма, котра багато років виробляє комерційні продукти для настройки автомобілів Субару і Мітцубіши і має велику мережу дилерів по всьому світу, в Україні теж.
http://www.ecutek.com

ECUFLASH – некомерційне ПО проекту OpenEcu, доступне “as is”, скачується на сайті
http://openecu.org
Працює з чуть-чуть небезплатним кабелем (простий інтерфейс OBD-II>USB на чіпі FTDI, який при великому бажанні можна спаяти самому, схеми і прошивки в Інеті) Tactrix OpenPort (більше буде в другій частині). Автором проекту і виробником кабелів є Colby Boles – крутий електронщик/програміст з Сіетла.

Повноцінного порівняння одного і іншого тут не буде. Якщо зовсім коротко ECUTEK за певну суму дає готовий продукт, ECUFLASH взамін готового продукта пропонує знання і досвід, які отримує користувач. Може не самим безпечним шляхом. Як Windows vs Linux? Можливо.
І ще кілька порівняльних характеристик:
EcuTEK
+ Підтримка Субар.
З точки зору споживача в плюсах EcuTEK’a – підтримка моделей до 2001-го року і після 2006-го (із 2007-го частково, з 2008-го повністю Субару перейшла на використання діагностичної шини CAN, яка на час написання даного манускрипта не підтримувалась EcuFlash’eм. З іншого боку, список ревізій на сайті ECUTEK менший, наскільки я розумію Екутек використовує одні базові прошивки для різних, але сумісних машин (наприклад WRX ’04 i WRX’05).
+ RealTime
Можливість працювати з даними в RAM, яка на даний момент відсутня в програмах OpenEcu
- Модифікація протоколу читання даних. З якогось моменту EcuTEK захищає комерційні прошивки від читання. Цим самим ускладнює клієнту перехід до іншого тюнера і полегшує задачу виявлення перепрошивки на гаранійній СТО.

OpenECU.
+ Ціна
Професійні і не дуже тюнери, які працюють з некомерційним ПО, як правило оцінюють свої послуги дешевше (а то і зовсім безплатно). Інша опція: скачування безплатного софта / покупка кабеля також коштуює значно менше ніж послуги тюнера ECUTEK.
+ Доступність
До дилера EcuTEK треба їхати (або дилеру треба їхати до клієнта), а кабель і програми проекту OpenEcu можна отримати не виходячи з дому.
- Відповідальність виробника. «as is»

Q. А от на NASIOC дуже багато користувачів Cobb AccessPort . Мені можна його використовувати?
A.
Не зовсім. На сайті виробника великими літерами написано, що він ТІЛЬКИ ДЛЯ МОДЕЛЕЙ АМЕРИКАНСЬКОГО РИНКУ! Моделі для різних ринків мають різні версії програм (ревізії ROM) із різними адресами таблиць і змінних, тому AccessPort, не розпізнавши «свою» версію, не зможе читати/записувати дані в ЕБУ європейських/японських (а також австралійських і південно-африканських) моделей. В ролі даталоггера повинен працювати з усіма Субарами.

Q. Різні ревізії? А що американські(USDM) і європейські(EDM) моделі мають різні настройки?
A.
Та можна сказати однакові. Настройки для моделей одного року і одного об’єму двигуна майже завжди повторюються. Настройки для JDM, як і самі машини для японського ринку, відрізняються і в кращу сторону.

Q. Якої прибавки потужності можна досягти самою лише перепрошивкою, на стандартній машині?
A.
Тут потрібен динамометр, для порівняння «до і після», але навіть він не зможе сказати точно, наскільки зміниться машина в реальній їзді – на стенді, наприклад, не буде обдуву інтеркулера холодним повітрям. Настройки субар важко назвати «зажатими» - із експериментів з моїм ’06 XT, я роблю висновок, що машина розвиває майже стільки потужності на 5600об/хв, скільки дозволяє «залізо» - турбіна, інтеркулер, каталізатори. Тому не люблю говорити про приріст абсолютних показників, але якщо так потрібні реалістичні цифри: для 100% стандартних ‘06 WRX i XT близько +20hp(~10%) і + 60-70Nm (~20%). – правильні, безпечні прибавки для цих конкретних моделей.

Q. Що ще дає «просто» чіп-тюнінг?
A.
Якщо не зациклюватись на максимально-абсолютних показниках, то можна помітити, наскільки краще їздить добре перенастроєний автомобіль. Гостріший відклик на педаль газу, ніяких пауз в прискоренні, підхват турбіни на 400-500 об/хв раніше і тонни (ну добре, тільки кілограми) моменту на середніх обертах. Все те, чим пожертвували на заводі заради економічності, екологічності і можливості їздити на поганому бензині.

Q. Наскільки це небезпечно?
A.
Почнемо з того, що неправильні настройки можуть спалити мотор. Можливо за перші 10 секунд пробної поїздки в повний газ, можливо через деякий час, чи після заправки поганим бензином. Можливо не мотор, а каталізатори чи турбіну. «Можливо все», як каже чийсь рекламний слоган…
Виявлення факту перезапису ROM, як правило приведе до зняття гарантійних зобовязань. Такого факту, напевно, ніхто ніколи не виявить, але знати про це треба.
А ще Екуфлеш (Екутек, ймовірно, теж) може раптово зупинитись під час запису. Наприклад, через глюк Windows – знаєте, такий глюк коли екран стає блакитного кольору, куль_хацкери називають той екран BSoD'ом :-). Як наслідок – недозаписана ROM, неможливість завести двигун і паніка/істерика в користувача/тюнера. Ще гірше, коли після зависання ECU стає некомунікабельним – не звязується з комп’ютером через діагностичний роз’єм. Знову, такого напевно ніколи не станеться, але знати треба.

Q. Наскільки виростає розхід в перенастроєної машини?
A.
Аксіома: Розхід завжди пропорційний силі, прикладеній до педалі акселератора. Відносно перенастроєних машин: як правило в картах не змінюють значення відповідальні за малі навантаження, редагують переважно там, де «повний газ». Розхід в такому випадку залишаєься незмінним при спокійній їзді і виростає на кілька л/100км при активній. Моя перша перепрошивка супроводжувалась збільшенням витрат палива із 12л/100км до 20+, але це через зміну в манері водіння – на перших порах дуже хотілось спробувати «як воно їде».

Q. Чи можна добитися високої економічності перепрошивкою?
A.
Ну… Економічні прошивки для бубар існують як клас, це точно. Існують і їх користувачі… яких не так просто зрозуміти. Про збіднення суміші ми ще поговоримо, але треба постаратись зробити щось із своєю манерою водіння перш ніж знижувати цільовий надув і цикли вестгейта – я чогось думаю, що в результаті буде повільна машина з великим розходом.

Хочу затюнити атмосубару.
Якби й не питання, а ствердження, яке складно коментувати. Трохи розгубився. З одного боку, воно буде сильно відхилятись від основної теми, з іншого – фраза «хочу затюнити атмосубару» звучить так часто, що без неї цей FAQ не мав би права називатись FAQ’ом. Вирішив запостити у вигляді додатку і чуть пізніше.

Q. Чи потрібна перепрошивка при заміні вихлопа?
A.
При встановленні Axle- чи Cat-Back’a (іншими словами, при збереженні стандартних каталізаторів) перепрошивка необовязкова. В багатьох субарах навіть при установці повного TurboBack’a стандартна прошивка залишиться «адекватною», хоч і не оптимальною. З іншого боку, дві модифікації (чіп+вихлоп) ідеально поєднуються разом, бо дають більше переваг, ніж коли окремо. Використання «вільнішого» вихлопу дає можливість нарощувати тиск надуву, відведення тепла з циліндрів покращиться – відповідно можна змінити кут запалювання і склад суміші, в “сторону більшого моменту”.

Проблеми почнуться при установці того ж ТВЕ на «перепрошитий» стандартний автомобіль. Екстремально-високі цикли вестгейта в парі з дуже вільним вихлопом приведуть до неконтрольованих стрибків надуву.

Q. Чи можна обійтись електронним буст-контролером, нічого не перешиваючи?
A.
Результат не той, але можна. Не можна перевищувати відсічку по бусту штатного ECU. Для ’06 STI Таблиця відсічки по бусту виглядає приблизно так (насправді Субару міряє тиск в мм рт.ст.):
Код: Выделить всё
Атмосферний тиск (бар)    0.587   0.672   0.757   0.843   0.928   1.013
Граничний абс. тиск (бар)   1.508   1.669   1.831   1.991   2.152   2.313

Для ‘06 WRX i XT:

Атмосферний тиск (бар)      0.587   0.672   0.757   0.843   0.928   1.013
Граничний абс. тиск (бар)   1.424   1.563   1.703   1.841   1.980   2.080

Треба сказати, що відсічку по бусту можна і обійти, але тут, і всюди по тексту, пропагуються інженерна грамотність, раціональне мислення і, взагалі, здоровий спосіб життя (ваших Субар в т.ч.),
  • 7

Аватара пользователя
®@©E®
 
Сообщения: 887
Зарегистрирован: Пт июн 01, 2007 22:07
Откуда: Ivano-Frankivs'k
Репутация: 12

Сообщение ®@©E® » Сб апр 26, 2008 14:15

Частина ІІ
Q. Так все-таки: як можна самостійно настроювати Субари?
A.
Найбільш доступне рішення – кабелі OpenPort фірми Tactrix. (http://www.tactrix.com). OpenPort 1.3 дозволяє працювати з усіма Субарами 01-06 модельних років, а також з Імпрезами 07 модельного року. OpenPort 2.0 завдяки підтримці протоколу CAN 2.0 дозволяє перепрошивати нові моделі MY07+. 01-07 теж підтримуються.

Для порівняння: OpenPort2.0 i OpenPort1.3S (справа)
ИзображениеИзображение

OpenPort 2.0 з доставкою в Україну курьєрською поштою EMS буде коштувати близько $200-225 (залежно від комплектації). Крім CAN 2.0 відрізняється від попередника слотом для microSD (для запису даталогів без комп'ютера), гніздом для підключення лямбди Innovate і підтримкою універсального протоколу J2534, що в даному ціновому сегменті практично не зустрічається. Проблема тільки в програмному забезпеченні, яке пишеться чуть повільніше, ніж розробляється-виробляється апаратне. Із вересня 2008 року фірма Тактрікс не продає інтерфейс ОпенПорт 1.3, але його все ще можна знайти в багатьох інтернет-магазинах і в приватних оголошеннях в мережі, за ціною близько $100 (включно з доставкою в Україну).

Для пошуку програмного забезпечення хорошою відправною точкою буде сайт OpenECU.org. Я використовую EcuFlash для читання / запису і Romraider для редагування карт і запису даталогів.

Напевно трохи повторюся, але тут треба зробити Ще один відступ. Сама лише наявність діагностичного кабеля ще нікого не зробила тюнером, а відсутність розуміння процесів, які відбуваються в моторі і змін, які вносяться в його роботу, може швидко привести до матеріальних збитків виражених в 4-значних сумах. Треба розуміти ризики і мати деяку теоретичну підготовку, перш ніж братися за настройку машин.

Q. Що почитати, щоб навчитись настроювати Субари?
A.
А почитати є дуже багато. Правда, все (майже) на англійській, але по мірі знаходження (і написання), субару-специфічних статей і перекладів, буду додавати лінки сюди.

Джерела в мережі
1. Cobb Tuning. AccesTuner Software Calibration & Tuning Guides for Subarus. Детальний Субару-орієнтований і місцями AccessPort-орієнтований довідник по тюнінгу/початковим калібровкам. У вигляді PDF-документа доступний на http://www.cobbforums.com/forums/images ... usv111.pdf
2. www.romraider.com – документація і розділи форуму заслуговують уваги, навіть якщо не використовувати саму програму – є багато такого, чого нема на інших сайтах.
3. Tech FAQ Engine Tuning. http://www.daytona-sensors.com/tech_tuning.html - просто хороша стаття про запалювання, AFR і т.д. Не про субару, але дуже цікаві графіки.
4. http://www.innovatemotorsports.com/resources.php - підбірка статей про тюнінг.
4.1. GLX зробив переклад статті про запалювання із сайту Innovate і опублікував тут:
http://forum.club-subaru.com/viewtopic.php?t=2961

Книжки
1. How to Tune and Modify Engine Management Systems (Jeff Hartman) – На неї посилаються всі, вона не зовсім досконала, але з того, що можна прочитати напевно найкраща (академічні курси на 1200 сторінок поки не розглядаєм). Автор не так багато пише про власне настройку і любить Motec’и, і динамометри.
2. Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Corky Bell). – Майже художня книжка з картинками – навіть якщо нема цілі будувати цілу плеяду турбо-монстрів, інтересно просто почитати. Практична цінність теж велика. Багато формул і графіків. Все просто і доступно. Не сподобались неметричні величини. До речі, є копія в PDF на сайті Турбо-гаража:
http://www.turbo-garage.com.ua/garage/t ... _boost.pdf
3. Введение в автомобильную электронику (Хирому Сига, Сюдзи Мидзутани). Цю книжку два японці (а може японець і японка, або дві японки – не знаю) написали дуже давно – в 1986 році, а в 1989 її видали на російській. Тим не менш, розділ про системи управління двигунами не виглядає застарілим – ті ж форсунки, MAF’и, лямбди… Непогана «ввідна» книжка.

Q. Що ще потрібно?
A.
Крім ноутбука, кабеля (стандалон, піггібек – підкреслюєм наявне), світлої голови і софта для читання/запису/редагування бажано мати ще декілька речей.
1. Даталоггер. В нашому розумінні – програма, яка дозволяє відображати в реальному часі і записувати основні параметри роботи двигуна, сигнали датчиків і взагалі все. Оберти, надув, кут запалювання, корекція по детонації, робочий цикл інжекторів… І щоб можна було будувати графіки… RomRaider, EcuEdit чи який-небудь інший.
Изображение
2. Широкополосна лямбда.
3. Датчик температури вихлопу (EGT).
4. Сигналізатор детонації. Щось типу TurboXS KnockLite. Схема з частотних фільтрів і індикаторів, під’єднана до стандартного датчика детонації. Спектральний аналіз сигналу датчика – ще прогресивніший метод з арсеналу тюнера.
Изображение
5. Диностенд з модульованим навантаженням. Важкодоступна штука, потрібна не для того, щоб хвалитись перед колегами роздруківкою графіків потужності і моменту (бо намальовані від руки графіки виходять крутішими), а щоб віднаходити для кожної можливої пари RPM – Engine Load максимальні значення моменту, міняючи AFR і кут запалювання.

Q. Що таке Engine Load?
A.
Маса повітря, яке потрапляє в циліндри за один оберт. Вираховується за простою формулою:
Код: Выделить всё
   
Engine load:
g/rev = (MAF*60) / rpm

де MAF – кількість грамів повітря, яка проходить через сенсор MAF за секунду (значення з таблиці MAF sensor scaling). Треба сказати, що практично в усіх сучасних системах управління бензиновими двигунами, в картах запалювання і вприску, по одній осі оберти, по іншій величина, яка характеризує розхід повітря і відповідно навантаження на двигун. Такою величиною може бути MAP (bar), MAF (g/sec) або, як в Субару, Engine Load (g/rev).

Q. Чому я не можу прочитати/записати ROM EcuFlash’ем?
A.
Багато людей пишуть у форуми підтримки одне і теж питання: «чому я не можу прочитати-записати ROM»? Просте правило, яке записане в усіх інструкціях: знайдіть в салоні тестовий конектор
Изображение
На WRX i XT 06-07 – пара зелених одноконтактних розємів male/female, дуже близько до рульової колонки, на STI 06-07 є ще, такий же, в жгуті проводів, під бардачком. На автомобілях із «електронною педаллю» акселератора (Drive-by-wire, DBW) роз’єми треба з’єднати і більше нічого. На моделях MY01-02 і MY03-05 є ще роз’єми, в які треба вставити відповідно один з таких джамперів:
Изображение

Q. Чому я не можу редагувати карти в Romraider (Enginuity)?
A.
Актуальна на момент написання FAQ’у версія 0.5.0b має проблему з числами із плаваючою комою. Точніше із самою комою – програма бачить в якості сепаратора лише крапку, відповідно до регіонального стандарту English (United States). Можна переключити регіональний стандарт в панелі управління Windows, можна поміняти Decimal Symbol там же.

Q. Скільки потужності можна отримати зі стоковим ЕМ?
A.
Коротко: ~400к.с., вищі рівні потребують іншої стратегії настройки, або іншої системи управління.
Рубіж, який відноситься до ECU і з яким зустрічаються тюнери – діапазон вимірювань MAF-сенсора, котрий в турбо-субарах міряє від 0 до 300грам/сек. Наближена (до примітивності) формула скаже нам, що:
Код: Выделить всё
потужність = 1,33 * MAF

звідси й число 400к.с у короткій відповіді. Правда, потік повітря у двигун, на відміну від MAF-сенсора, не зупиниться на відмітці 300грам/сек. І настроюватись на більшу потужність в принципі можна. Як один з прикладів, збагачувати суміш і задавати в таблиці Open Loop Fueling (Primary Fuel) значно багатшу цільову AFR щоб досягти оптимальної. СОВВ пише:
вам потрібно задавати значно багатшу ніж звіичайно Lambda чи A/F ratio в таблиці Primary Fuel щоб досягти бажаного AFR виміряного у потоці вихлопу. Чим більше мотор перевищує ліміт в 300 g/sec, тим більше потрібно змінювати значення в таблиці Primary Fuel.
Наприклад,
при 350WHP треба задати 10.0:1AFR щоб досягнути 11.0:1AFR;
при 400WHP треба задати 8.0:1AFR щоб досягнути того ж значення 11.0:1AFR .
  • 2

Последний раз редактировалось ®@©E® Сб май 23, 2009 09:51, всего редактировалось 3 раз(а).
Аватара пользователя
®@©E®
 
Сообщения: 887
Зарегистрирован: Пт июн 01, 2007 22:07
Откуда: Ivano-Frankivs'k
Репутация: 12

Сообщение ATOMIC » Вс апр 27, 2008 23:37

зачет!!! ждем продолжения манускрипта)
ЗЫ
тепиерь со всеми "чиста вапросами" буду отправлять читать сей труд.
ЗЗЫ
прибито
  • 0

+38-050-330-52-08
ECU tuning:
RACEROM, ECUTEK, HKS F-CON,
MOTEC, LINK ECU,COBB
Аватара пользователя
ATOMIC
 
Сообщения: 2073
Зарегистрирован: Сб янв 27, 2007 23:42
Откуда: а......оттуда
Репутация: 3

Сообщение ivan STI » Пн апр 28, 2008 10:24

Зачёёёёт! Спасибо...
  • 0

Аватара пользователя
ivan STI
 
Сообщения: 3556
Зарегистрирован: Чт мар 22, 2007 05:35
Откуда: Донецк
Репутация: 88

Сообщение егор » Пн апр 28, 2008 11:06

Документ нужно выложить в правилах форума, что бы всяк входящий вначале ознакомился, а потом спрашивал. Самое хорошее учение - самоучение. :Yahoo!:
  • 0

Most wantege car-SUBARU
Аватара пользователя
егор
 
Сообщения: 194
Зарегистрирован: Вс янв 06, 2008 00:52
Откуда: Крым, Евпатория
Репутация: 0

Сообщение Bilyk WRX » Сб май 03, 2008 23:22

ATOMIC писал(а):зачет!!! ждем продолжения манускрипта)
ЗЫ
тепиерь со всеми "чиста вапросами" буду отправлять читать сей труд.
ЗЗЫ
прибито

+1 зачетище!
  • 0

WRX'03 402м:9.33c/241кмч-3.5 бара 1000+лс FXT06 AT 300+HP
З\Ч, настройка/прошивка суб HKS, TurboXS, ECUFLASH, EcuTek 050 3115785
Аватара пользователя
Bilyk WRX
 
Сообщения: 2725
Зарегистрирован: Пн янв 15, 2007 16:45
Откуда: Київ
Репутация: 19

Сообщение Sava_Impreza » Пн май 12, 2008 15:24

Подскажите, а машину с АКПП можно чиповать? :cry: =@
  • 0

Impreza 2.0 08 АТ
Аватара пользователя
Sava_Impreza
 
Сообщения: 209
Зарегистрирован: Пн май 12, 2008 08:55
Откуда: Kiev fucken city
Репутация: 0

Сообщение multik » Вт май 13, 2008 19:43

Sava_Impreza писал(а):Подскажите, а машину с АКПП можно чиповать? :cry: =@

можно - если турбо. судя по твоей подписи - у тебя 2.0R атмо - так что тюним музыку и ставим диски :wink: :lol:
  • 0

Impreza WRX STi MY'08
Impreza 2.0R Sports Wagon MY'07
Аватара пользователя
multik
Алкотреш Тим
 
Сообщения: 1605
Зарегистрирован: Чт янв 11, 2007 14:44
Откуда: Соломенка
Репутация: 0

Сообщение Andriano » Вт май 13, 2008 23:46

multik писал(а):
Sava_Impreza писал(а):Подскажите, а машину с АКПП можно чиповать? :cry: =@

можно - если турбо. судя по твоей подписи - у тебя 2.0R атмо - так что тюним музыку и ставим диски :wink: :lol:

и клеим наклеечки STI :D
  • 0

синий турбо-вагончег

8 067 501 01 28
Аватара пользователя
Andriano
 
Сообщения: 262
Зарегистрирован: Пт дек 29, 2006 00:19
Откуда: Kiev - ДВРЗ
Репутация: 0

Сообщение Sava_Impreza » Пн май 19, 2008 11:30

Издываетесь на братьями меньшими :cry: :D
  • 0

Impreza 2.0 08 АТ
Аватара пользователя
Sava_Impreza
 
Сообщения: 209
Зарегистрирован: Пн май 12, 2008 08:55
Откуда: Kiev fucken city
Репутация: 0

Сообщение Andriano » Пн май 19, 2008 20:19

мы сами такие-же и вопросы аналогичные задавали, так, что никто не издеваеццо :lol:
  • 0

синий турбо-вагончег

8 067 501 01 28
Аватара пользователя
Andriano
 
Сообщения: 262
Зарегистрирован: Пт дек 29, 2006 00:19
Откуда: Kiev - ДВРЗ
Репутация: 0

Сообщение pyh » Вт авг 05, 2008 09:41

Ребята а кто заказывал шнурок http://www.tactrix.com у них, они как долго высылают? а то ни привета ни ответа уже неделю как проплатил :Search:
  • 0

Evo X STOCK
Аватара пользователя
pyh
 
Сообщения: 1278
Зарегистрирован: Ср май 02, 2007 09:34
Репутация: 0

Сообщение ®@©E® » Вт авг 05, 2008 11:17

pyh по почті підтвердження було? що заказ прийнятий, потім що відправлений?
мені йшло 3 тижні, тракінгом можна дивитись, де знаходиться посилка:
http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm
  • 0

Аватара пользователя
®@©E®
 
Сообщения: 887
Зарегистрирован: Пт июн 01, 2007 22:07
Откуда: Ivano-Frankivs'k
Репутация: 12

Сообщение pyh » Вт авг 05, 2008 11:30

ого, 3 недели, мне написало что 8 дней
трекинг всего сообщил Status: Electronic Shipping Info Received
  • 0

Evo X STOCK
Аватара пользователя
pyh
 
Сообщения: 1278
Зарегистрирован: Ср май 02, 2007 09:34
Репутация: 0

Сообщение ®@©E® » Вт авг 05, 2008 11:43

Ще навіть курьєр не забрав... :cry: 3 тижні, з яких посилка 3 дні була в штатах і 2 в Україні. В європі пошта сцуко повільна
btw, який кабель?
  • 0

Аватара пользователя
®@©E®
 
Сообщения: 887
Зарегистрирован: Пт июн 01, 2007 22:07
Откуда: Ivano-Frankivs'k
Репутация: 12

След.

Вернуться в Тюнинг

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 11