В Японії безпілотний контейнеровоз вдало виконав рейс.
Безпілотний контейнеровоз 25 січня успішно зайшов в автоматичному режимі до японського порту Сакаімінато, завершивши експериментальний маршрут довжиною близько 270 км в умовах ночі та бурхливого моря з порту Цуруга.
Він пришвартувався біля причалу, закинувши на нього канати за допомогою дронів.
Безпілотний контейнеровоз до цього успішно маневрував в акваторії порту, фіксуючи розташування та напрямок руху інших суден за допомогою інфрачервоних камер.
Експеримент був організований групою японських компаній на чолі з інвестиційним та благодійним фондом Nippon Foundation. Останнім часом він активно займається фінансуванням та впровадженням технологій автоматичного руху суден різних типів.
Зокрема, експерименти такого роду були проведені цього місяця з пасажирськими поромами та катерами. Впровадження технологій безпілотного плавання, за задумом Nippon Foundation, має зменшити кількість інцидентів на морі та допомогти розв'язанню проблеми браку моряків.
https://mintrans.news/tech/v-yaponii-be ... konav-reysУ майбутньому всі операції із завантаження і розвантаження судна планується також довірити автономним технологіям.
У Норвегії до кінця 2021 року збираються відправити в перший рейс автономне електричне вантажне судно Yara Birkeland.
Як повідомляє CNN , на борту не буде екіпажу, а за пересуванням стежитимуть три берегові центри управління.
Планується, що Yara Birkeland здійснить свою першу подорож між двома норвезькими містами - доставить вантаж з Херьойя до Бревіка вже цього року.
Судно розробляла норвезька компанія Yara International - один з найбільших у світі постачальників мінеральних добрив. За його створення компанія керувалася ідеєю скорочення шкідливих викидів під час переміщення вантажів. За даними Міжнародної морської організації, на частку судноплавства зараз припадає від 2,5% до 3% світових викидів парникових газів.
Розробка почалася у 2017 році, а перші випробування планували провести у 2020-му. Однак пандемія COVID-19 у поєднанні з логістичними проблемами затримали запуск.
Зазначається, що Yara Birkeland здатне перевозити 103 контейнери та розвивати максимальну швидкість у 13 вузлів. Контейнеровоз використовуватиме акумулятор місткістю 7 МВтг, що "приблизно в тисячу разів більше, ніж в одного електромобіля", за словами Йона Слеттена, керівника заводу Yara в Порсгрунні.
Спочатку для завантаження і розвантаження судна будуть потрібні люди, однак, як стверджує Слеттен, усі операції в майбутньому виконуватимуть з використанням автономних технологій.
Це не перше у світі автономне судно, адже у 2018 році у Фінляндії вже спускали на воду автономний пором. Однак творці називають
Yara Birkeland першим повністю електричним контейнеровозом . При цьому у грудні 2019 року свій перший випробувальний рейс здійснило китайське автономне електричне вантажне судно "Цзіньдоуюнь 0 Хао", обігнавши Yara Birkeland у світовій першості.
https://www.unian.ua/economics/transpor ... 26064.html