Советы автомобилистам.

Юридическая консультация по вопросам ДТП, штрафов, бракоразводных процессов :)

Модератор: Shkabur

Советы автомобилистам.

Сообщение Shkabur » Вт июн 18, 2013 22:26

Здесь буду публиковать советы автомобилистам, думаю многим поможет и ответит на Ваши многочисленные вопросы. :D


Дмухни у трубку!

Цього разу ми дамо поради, що робити, коли інспектор ДАІ пропонує вам "дмухнути в трубку", або іншими словами - пройти тест на алкоголь. На жаль, ця процедура може приховувати в собі загрозу, навіть якщо ви взагалі не вживаєте спиртного. Чому? Все дуже просто: дозволена норма алкоголю в крові зафіксована на позначці 0,2 проміле, при цьому будь-який вимірювальний пристрій може давати похибку в межах 0,05 проміле, а незначний вміст спирта є в таких абсолютно "легальних" напоях, як квас і кефір.

Перше, що потрібно пам'ятати: відмова від проходження перевірки на алкоголь рівноцінна вашому щиросердечному зізнанню, що ви керували автомобілем напідпитку.

Друге - ретельно перевірте, чи опломбований прилад, яким вам пропонують скористатися, попросіть інспектора пред'явити на нього документи, вимагайте занесення інформації про марку та модель до протоколу.

До початку проведення процедури інспектор зобов'язаний ознайомити водія з порядком застосування приладу. Уся процедура має відбутися в присутності двох свідків, причому співробітники міліції такими свідками бути не можуть.

Якщо прилад покаже понад 0,2 проміле, вам залишиться лише покірно погодитися з результатом і підписати протокол. Ваша машина відправиться на штрафмайданчик, а ви - додому пішки - очікувати на рішення суду, який може постановити стягнути з вас до 3 400 гривень штрафу, позбавити права керувати автомобілем на строк до 2 років, залучити до громадських робіт або й взагалі арештувати на термін від 7 до 10 діб.

Та якщо ви переконані в своїй невинуватості, або ж перевищення норми алкоголю є незначним, пропонуємо вам поборотися за свою правоту. Скажіть інспектору, що не погоджуєтеся з результатами перевірки і вимагаєте проведення повноцінного медичного огляду, і щоб все це було відображено у протоколі.

Пам'ятайте, що працівник ДАІ зобов'язаний забезпечити доправлення водія до медустанови протягом двох годин з моменту зупинки (п. 2.9 інструкції МВС і МОЗ № 400/666 від 09.09.2009 р.( z0931-09 )), а тому зафіксуйте час, коли саме вас зупинили. Якщо інспектор не вкладеться у встановлений двогодинний термін, вимагайте, щоб вас відпустили, адже подальше ваше затримання є незаконним.

За результатами обстеження складається акт медичного огляду, на підставі якого видається медичний висновок. Перший його примірник передається на підпис співробітнику ДАІ, другий - водієві, третій залишається в медустанові. Якщо ви не погоджуєтесь із висновком, самостійно пройдіть незалежне обстеження. Утім, потурбуйтеся, щоб медична установа мала відповідну акредитацію для проведення таких експертиз, а у висновку були зазначені дата та час вашого звернення. Адже що пізніше ви звернетеся за повторним обстеженням, то менше його результати матимуть значення для доведення вашої невинуватості.

Всі зібрані документи ви зможете використати як докази у суді.

Та як би там не було, візьміть собі за правило - не керувати автомобілем у стані алкогольного сп'яніння, адже від цього залежить не лише ваше життя, а й оточуючих.

Артур АЛІЄВ, юрист.
  • 1

Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem
Аватара пользователя
Shkabur
 
Сообщения: 2497
Зарегистрирован: Сб ноя 07, 2009 22:58
Откуда: Свой
Репутация: 161

Re: Советы автомобилистам.

Сообщение Shkabur » Вт июн 18, 2013 22:27

"Припини знімати мене!", або Чи можна записувати на камеру дії інспектора ДАІ

У своїх порадах водіям ми неодноразово зазначали, що за можливості обов'язково фіксуйте на камеру або диктофон дії співробітника ДАІ, адже згодом це може стати доказом його неправомірних вимог чи зловживання владою. Та що робити, коли інспектор вимагає припинити будь-яку зйомку і застерігає вас, що невиконання цієї вимоги може трактуватися як перешкоджання здійсненню його повноважень, а це в свою чергу передбачає адміністративну відповідальність?

На це вам слід нагадати працівнику ДАІ, що Конституція України (статті 34( 254к/96-ВР ) і 55 ( 254к/96-ВР )) встановлює, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію та будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. І саме для цього ви робите свій запис. Це твердження також підкріплює ст. 9 Закону України "Про інформацію". Такої само позиції дотримується Мін'юст, який у листі за № 8648-0-26-11 від 08.06.2011 року( v8648323-11 ) підтверджує: вимоги інспекторів припинити зйомку є незаконними. Тож якщо працівник ДАІ не відреагував на ваші зауваження, повідомте, що ви будете змушені скаржитися на його дії до прокуратури.

Артур АЛІЄВ, юрист.
  • 0

Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem
Аватара пользователя
Shkabur
 
Сообщения: 2497
Зарегистрирован: Сб ноя 07, 2009 22:58
Откуда: Свой
Репутация: 161

Re: Советы автомобилистам.

Сообщение Shkabur » Вс июл 28, 2013 21:28

За кермом був не я!

Одразу хочемо попередити, що не заохочуємо порушувати правила дорожнього руху та уникати відповідальності. Натомість прагнемо, щоб кожен водій знав свої права та міг захистити їх.

Отже, ситуація. Ви припаркували свій автомобіль в недозволеному місці та відійшли у справах. Повертаєтесь - біля машини стоїть інспектор ДАІ та повідомляє, що має намір скласти протокол про адмінправопорушення. Штраф у такому випадку становить від 255 до 340 гривень. Якщо ж ви припаркувалися на смузі для маршрутних транспортних засобів або створили перешкоду в дорожньому русі, з вас можуть стягнути до 680 гривень.

Однак є один нюанс: штрафи передбачені для водія, а водієм, відповідно до п. 1.10 Правил дорожнього руху( 1306-2001-п ), є особа, яка керує (!) транспортним засобом. Тож виникає запитання: чи зафіксував інспектор ДАІ, що саме ви припаркувалися в недозволеному місці? Навіть якщо машина ваша, керувати нею могла інша особа, і це не заборонено законом.

На прохання правоохоронця повідомити, хто саме керував вашим авто, ви відповідати не зобов'язані, оскільки перебуваєте не в суді і не на допиті.

Артур АЛІЄВ, юрист.
  • 0

Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem
Аватара пользователя
Shkabur
 
Сообщения: 2497
Зарегистрирован: Сб ноя 07, 2009 22:58
Откуда: Свой
Репутация: 161

Re: Советы автомобилистам.

Сообщение Shkabur » Вс июл 28, 2013 21:33

Як не втратити права

У щільному потоці машин досвідчені водії радять дотримуватися "шахового принципу" - з автомобілем у сусідньому ряду рухатися не паралельно, а триматися по діагоналі від нього. Це дасть простір для маневру в непередбачуваній ситуації та допоможе уникнути аварії.

А тепер порада, як уникнути створення аварійної ситуації та величезного штрафу за це.

Як відомо, створення на дорозі аварійної обстановки у зв'язку з порушенням правил дорожнього руху збільшує відповідальність водія. Скажімо, якщо ви проїхали на червоне світло, вам загрожує штраф від 425 до 510 гривень. Якщо ж інспектор вирішить, що при цьому ви створили аварійну ситуацію, ця сума може зрости до 850 гривень. Та найгірше - вас можуть позбавити прав на керування транспортом на строк від 6 місяців до року.

Тож будьте уважні, коли інспектор намагається "інкримінувати" вам створення аварійної ситуації.

Згідно з ч. 4 статті 122 Кодексу про адміністративні правопорушення( 80731-10 ), аварійна обстановка - це ситуація, за якої інші учасники руху були змушені різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів для забезпечення власної безпеки або безпеки інших громадян. Це може бути доведено свідченнями іншого учасника руху (так би мовити, потерпілого від вашої необережної їзди), випадковими свідками, фото- або відеоматеріалами.

Якщо жодних підтверджень створення аварійної обстановки в інспектора немає, він намагатиметься "підказати" вам, що написати в своїх поясненнях, наприклад: "поспішав" або "не помітив червоного сигналу світлофора". З такими порадами зустрічався, мабуть, не один водій. Жодне із цих пояснень не зменшить вашої відповідальності, натомість слугуватиме непрямим зізнанням у тому, що ви дійсно створили аварійну ситуацію. Якщо не відчуваєте за собою вини, ні в якому разі не пишіть нічого такого в протоколі. Натомість вкажіть, що аварійної обстановки не було і в інспектора немає жодних доказів протилежного.

При дотриманні всіх умов, коли протокол потрапить до суду (а саме він приймає рішення у таких справах), постанову, ймовірно, буде ухвалено на вашу користь.

Артур АЛІЄВ, юрист.
  • 0

Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem
Аватара пользователя
Shkabur
 
Сообщения: 2497
Зарегистрирован: Сб ноя 07, 2009 22:58
Откуда: Свой
Репутация: 161

Re: Советы автомобилистам.

Сообщение Shkabur » Вс июл 28, 2013 21:35

Захищаємо в суді своє право на керування транспортом

У минулій "Шпаргалці" ми розповідали, як необхідно діяти, щоб не втратити посвідчення водія, коли вам "інкримінують" створення аварійної ситуації на дорозі. Якщо ви дослухалися до нашої поради, то не писатимете в протоколі пояснення, які можуть слугувати непрямим визнанням провини, на кшталт "поспішав" або "не помітив". Натомість вкажете, що ніякої аварійної обстановки не було, потерпіла сторона відсутня, а в співробітника ДАІ немає жодних доказів вашої провини.

До того ж запам'ятайте: відповідно до ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення( 80731-10 ) (КУпАП) адміністративне стягнення не може бути накладено судом пізніше трьох місяців від дня вчинення адміністративного правопорушення. Тобто якщо суд не винесе постанову в цей строк, можете подавати заяву про закриття провадження у справі. Окрім цього, якщо постанову про накладення адміністративного стягнення не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення, то вона не підлягає виконанню (ст. 303 КУпАП( 80732-10 )). Звідси декілька порад.

Негайно (бажано того самого дня, коли скоєно правопорушення) направте скаргу на дії інспектора ДАІ, який склав протокол, керівнику підрозділу, де він працює. У ній вкажіть про відсутність доказів створення аварійної ситуації та просіть анулювати протокол про адміністративне правопорушення. У кращому випадку справа взагалі не потрапить до суду, як мінімум - надійде трішки пізніше.

Ще один спосіб потягнути час - це подати суду клопотання про необхідність надання захисника для представлення ваших інтересів.

Якщо ви збираєтеся захищати свої права самостійно, то під час розгляду справи наполягайте на своїй невинуватості та посилайтеся на невідповідність протоколу вимогам Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 251 КУпАП( 80732-10 ) - у разі якщо у справі немає пояснень потерпілого, свідків, дані яких вказані; ст. 251, 256 КУпАП( 80732-10 ) - якщо дані потерпілого, свідків взагалі не вказані у протоколі).

Крім цього, подавайте клопотання про виклик до суду інспектора ДАІ, який склав протокол, у зв'язку з наявністю до нього запитань. Якщо у протоколі записані свідки та потерпілий, то їх також можна викликати до суду. Якщо є підстави, ви можете подати клопотання про призначення експерта. Все це знову-таки дасть можливість виграти трішки часу.

Та як би там не було, не зловживайте своїми процесуальними правами і не порушуйте правил дорожнього руху.

Артур АЛІЄВ, юрист.
  • 0

Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem
Аватара пользователя
Shkabur
 
Сообщения: 2497
Зарегистрирован: Сб ноя 07, 2009 22:58
Откуда: Свой
Репутация: 161


Вернуться в Юридическая консультация

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2